Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban, mint „ÁSZF”)
Hatályba lépés napja: 2023. május 1.
1. 1. ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK
1.1. Az apostille.org.hu, honlap (továbbiakban „Honlap”) tulajdonosa és üzemeltetője a TLT Creative Korlátolt Felelősségű Társaság, illetve Guth Attila és Szabó Brigitta egyéni vállalkozó (továbbiakban „Szolgáltató”); a Honlapon elérhető szolgáltatásokat (továbbiakban „Szolgáltatás”) a Szolgáltató nyújtja ügyfelei (továbbiakban „Ügyfél”) részére.
1.2. A jelen ÁSZF rendelkezéseinek hatálya a Szolgáltatások teljesítésére vonatkozik, a Szolgáltatások ellátása kapcsán kiadott megrendelővel együttesen.
1.3. A Szolgáltatást a magyar hatályos jogszabályok, különösen a Ptk., az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet szabályozza.
1.4. A Szolgáltató adatai:
• Szolgáltató neve: a TLT Creative Korlátolt Felelősségű Társaság
• Szolgáltatás márkaneve: Hungarian Apostille Service
• Szolgáltató székhelye: 2600 Vác, Végh Dezső utca 11.
• Levelezési cím: 1024 Budapest, Káplár utca 10/B.
• Cégjegyzékszám: 13-09-160901
• Adószám: 23120738-2-13
• Bankszámlaszám: 10702040-66335162-51100005
• Telefonszám: +36-30-419-4069
• Email: apostille@apostille.org.hu
Illetve:
• Szolgáltató neve: Guth Attila egyéni vállalkozó
• Szolgáltatás márkaneve: Hungarian Apostille Service
• Szolgáltató székhelye: 1156 Budapest, Páskomliget utca 2.
• Levelezési cím: 1024 Budapest, Káplár utca 10/B.
• Adószám: 69629222-1-42
• Bankszámlaszám: 16200223-10106671
• Telefonszám: +36-30-419-4069
• Email: apostille@apostille.org.hu és
• Szolgáltató neve: Szabó Brigitta egyéni vállalkozó
• Szolgáltatás márkaneve: Hungarian Apostille Service
• Szolgáltató székhelye: 6762 Sándorfalva, Aradi utca 46.
• Levelezési cím: 1024 Budapest, Káplár utca 10/B.
• Adószám: 69515088-1-26
• Bankszámlaszám: 11702043-21465875
• Telefonszám: +36-30-419-4069
• Email: apostille@apostille.org.hu
1.5. A Szolgáltató részére tárhelyet biztosító szolgáltató adatai: Név: Rackhost Informatikai Zártkörűen Működő Részvénytársaság Székhely: 6722 Szeged, Tisza Lajos körút 41. Weboldal: www.rackhost.hu
1.6. Az Ügyfél a Szolgáltatásokat igénybe vevő természetes vagy jogi személy, egyéb szervezet. A természetes személy Ügyfél a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a továbbiakban: Ptk.) szerint fogyasztónak minősül – mint a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.
1.7. Az Ügyfél a Szolgáltatás megrendelésével elfogadja a jelen ÁSZF rendelkezéseit is. Az ÁSZF-re vonatkozó tájékoztatást, illetve a linket, amelyről az ÁSZF elérhető, az ajánlat és a megrendelő is tartalmazza. Ha az Ügyfél az ÁSZF feltételeit nem fogadja el, akkor nem veheti igénybe a Szolgáltatásokat.
1.8. A Szolgáltatásra vonatkozó szerződés az Ügyfél igényei alapján elkészített ajánlat, illetve megrendelő elfogadásával jön létre. A megkötött szerződés írásba foglaltnak minősül. A szerződés írásban tárolt adatai megegyeznek az adott megrendelés során szolgáltatott adatokkal. A szerződéskötés és a kapcsolattartás nyelve magyar, az Ügyfél kérése esetén angol. A Szolgáltató a szerződést iktatja, és annak létrejöttét követő 5 évig őrzi.
1.9. A Szolgáltató nem rendelkezik a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008. évi XLVII. törvény szerinti magatartási kódexszel.
2. SZOLGÁLTATÁSOK
2.1. A Szolgáltató az alábbi Szolgáltatásokat nyújtja:
2.1.1. Főszolgáltatások: • APOSTILLE HITELESÍTÉS ÜGYINTÉZÉSE: az arra alkalmas okiratok Apostille hitelesítésének ügyintézése a Hágában 1961. október 5-én aláírt Apostille Egyezmény alapján. • DIPLOMÁCIAI FELÜLHITELESÍTÉS ÜGYINTÉZÉSE: az arra alkalmas okiratok diplomáciai felülhitelesítésének ügyintézése az okirat kiállítása szerinti ország nagykövetségén vagy konzulátusán. • FORDÍTÁS/HITELES FORDÍTÁS ÜGYINTÉZÉSE: a hitelesítendő okiratok hiteles, illetve egyszerű, nem hiteles fordításának ügyintézése.
2.1.2. Kiegészítő szolgáltatások:
• TANÁCSADÁS: az Apostille hitelesítés és a diplomáciai felülhitelesítés ügyintézését megelőző tanácsadást foglalja magában, hogy megtaláljuk az Ügyfél számára megfelelő Szolgáltatást.
• KÖZJEGYZŐ ELŐTTI ÜGYINTÉZÉS: a hitelesítendő okiratok közjegyzői okiratba foglalásának, illetve hiteles másolat készítésének, valamint egyéb közjegyzői okiratok kiállításának ügyintézését foglalja magában ez a szolgáltatás.
• OKIRATOK BESZERZÉSE: olyan hitelesítendő okirat esetében, amely nem áll az Ügyfél rendelkezésére és a Szolgáltató által beszerezhetőek, a Szolgáltató az Ügyfél megrendelése alapján beszerzi a hiányzó okiratot.
• OKIRATOK FELVÉTELE: az Ügyfél birtokában lévő okiratok az Ügyfél által jelzett belföldi vagy külföldi helyszínen történő felvételére terjed ki ez a szolgáltatás.
• OKIRATOK KÉZBESÍTÉSE: a hitelesített okiratok magyarországi és külföldi, futárszolgálat útján történő kézbesítését foglalja magában a szolgáltatás.
• EGYÉB ÜGYINTÉZÉS.
3. A MEGRENDELÉS FOLYAMATA
3.1. Ajánlatkérés
3.1.1. Az Ügyfél az alábbi módokon kérhet ajánlatot a Szolgáltatótól: – a Honlapon található ajánlatkérő felületen, az ott megjelölt adatok megadásával; – – email küldésével az apostille@apostille.org.hu email címre; telefonon a +36-30-419-4069-os telefonszámon.
3.1.2. A Honlapon elérhető ajánlatkérő felületen a megjelölt adatokat kötelező megadni. Az Ügyfél az ajánlatkérés során a Szolgáltató Adatvédelmi Szabályzatát és a jelen ÁSZFet elfogadja, elfogadás hiányában az ajánlatkérés nem kerül elküldésre.
3.1.3. Az ajánlatkérés során megadott adatok helyességéért és valódiságáért az Ügyfél a felelős, a hibás adatszolgáltatásból felmerült esetleges káráért, késedelemért vagy többletköltségéért a Szolgáltató nem felelős. Az adatok módosítására az ügyfélszolgálati telefonszámon, vagy e-mail címünkön van lehetősége az Ügyfélnek.
3.2. Ajánlat
3.2.1. Az ajánlat elkészítéséhez szükség van a teljesítés szempontjából lényeges információkra: milyen és hány darab okirat kapcsán kér az Ügyfél ügyintézést, hol kerültek az okiratok kiállításra, hol kerülnek az okiratok felhasználásra, a felhasználás szerinti helyen milyen követelményeket támasztanak az okiratokkal szemben. A megadott információk alapján a Szolgáltató munkatársai elkészítik és megküldik az Ügyfél számára az ajánlatot.
3.2.2. Az ajánlat a következőket foglalja magában: • a megrendelt Szolgáltatások köre, • a várható (becsült) teljesítési határidő, • a fix Szolgáltatási Díj mértéke, amely tartalmaz minden díjat és költséget, • fizetési feltételek, • szállítási feltételek, • általános tájékoztatás a teljesítési feltételékről.
3.2.3. Az ajánlatot a Szolgáltató az Ügyfél által megadott email címre küldi meg.
3.3. Megrendelés
3.3.1. Az Ügyfél az ajánlatban foglalt Szolgáltatásokat a részére megküldött ajánlat elfogadásával az apostille@apostille.org.hu email címre küldött üzenet útján rendelheti meg. Az ajánlat elfogadása esetén a Szolgáltató megrendelőt állít ki és küld meg email útján az Ügyfél részére.
3.3.2. Az Ügyfél és a Szolgáltató közti szerződés a megrendelő Ügyfél általi elfogadásával jön létre. Elfogadásnak minősül az Ügyfél email útján küldött visszaigazolása is. Az ajánlat elfogadását követően a Szolgáltató Díjbekérőt állít ki a Szolgáltatás díjáról. Ellenkező megállapodás hiányában a Szolgáltató a teljesítést a díj beérkezését követően kezdi meg.
3.3.3. A Szolgáltató fenntartja a jogot bármely megrendelés indoklás nélküli visszautasítására.
4. SZOLGÁLTATÁSI DÍJ, KÖLTSÉGEK, FIZETÉSI FELTÉTELEK
4.1. A Szolgáltató a Szolgáltatásokért fizetendő díjat (továbbiakban „Szolgáltatási Díj”) megrendelésenként egyedileg határozza meg, figyelembe véve az ajánlatkéréssel érintett okiratok típusát, a hitelesítéssel érintett szervek számát, az igénybe venni kívánt Szolgáltatások körét, mértékét és az Ügyfél korábbi megrendeléseit. A Szolgáltatási Díj ellenkező kikötés hiányában magában foglal a Szolgáltatás során felmerülő valamennyi díjat és költséget.
4.2. Az Ügyfél tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató ajánlatában, illetve a megrendelőben szereplő költségek egyes esetekben (pl.: fordítás szolgáltatás igénybevétele esetén) előre pontosan nem meghatározható mértékűek, így a Szolgáltatás teljesítését követően a tényleges költségekhez képest a Felek kötelesek elszámolni egymással.
4.3. Az Ügyfél a Szolgáltató díjbekérője alapján átutalás útján fizeti meg a Szolgáltatási Díjat a Szolgáltató bankszámlájára.
5. A SZOLGÁLTATÁSOK TELJESÍTÉSE
5.1. A Szolgáltató szükség esetén email útján vagy telefonon egyeztet az Ügyféllel az Ügyfél által biztosítandó okiratokról, kitöltendő meghatalmazásról vagy más, a Szolgáltatás teljesítéséhez szükséges teendőkről.
5.2. Amennyiben az Ügyfél nem szolgáltatta mindazon adatokat vagy okiratokat, amelyek a Szolgáltatás teljesítéséhez szükségesek, akkor a Szolgáltató felhívja az Ügyfelet a hiányok pótlására. Amennyiben az Ügyfél a szükséges adatokat, illetve okiratokat nem juttatja el a Szolgáltató részére, a Szolgáltató a teljesítést nem tudja megkezdeni. Az ebből fakadó késedelem nem róható a Szolgáltató terhére.
5.3. Ha a Megrendelés visszaigazolását, illetve a Szolgáltatási Díj megfizetését követően minden szükséges adat, illetve okirat rendelkezésére áll, akkor a Szolgáltató megkezdi a teljesítést. A Szolgáltató az okiratok hitelesítését követően tájékoztatja az Ügyfelet azok elkészültéről és kézbesítéséről.
5.4. A Szolgáltató a teljesítést követően elektronikus számlát állít ki az Ügyfél részére, amelyhez az Ügyfél hozzájárul.
5.5. A szerződés az Ügyfél és a Szolgáltató között a megrendelésben foglalt szolgáltatás/ellenszolgáltatás teljesítéséig tart, kivéve az egyedi keretszerződéseket. 6.
6. TELJESÍTÉSI HATÁRIDŐK
6.1. Az Ügyfél tudomásul veszi, hogy az egyes Szolgáltatások teljesítési határideje egyedileg kerül meghatározásra a hitelesítendő okiratok körére, számára, jellegére, a hitelesítés módjára és a szokásos hivatali és egyéb ügyintézési időre tekintettel. Az Ügyfél tudomásul veszi, hogy az ajánlatban, illetve az ügyintézés során számára jelzett teljesítési határidők tájékoztató jellegűek.
6.2. Jellemzően az okiratok beszerzése és hitelesítése az érintett hivatalok ügyintézési idejétől, leterheltségétől függ, amelyre a Szolgáltatónak nincs ráhatása, az ügyintézési határidőt garantálni nem tudja. A Szolgáltató mindent megtesz annak érdekében, hogy a teljesítés a lehető legkorábbi időpontban megtörténjen, azonban az Ügyfél tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató a hivataloknál bekövetkezett késedelemért felelősséget nem tud vállalni.
6.3. A teljesítési határidő attól az időponttól kezdődőik, amikor a Szolgáltatások teljesítéséhez szükséges összes dokumentum a Szolgáltatóhoz megérkezik és – ellenkező megállapodás hiányában – amennyiben a díj megfizetésre került.
7. ELÁLLÁS
7.1. Az Ügyfél jogosult indoklás és díjfizetési kötelezettség nélkül elállni a szerződéstől a szerződés teljesítésének megkezdését megelőzően.
7.2. Az Ügyfél tudomásul veszi, hogy a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. r. értelmében a Szolgáltatás vonatkozásában elállási joggal nem rendelkezik (20. §, 29. §): Az Ügyfél nem gyakorolhatja elállási jogát
• a szolgáltatás maradéktalan teljesítése után;
• mivel a Szolgáltatás olyan nem előre gyártott áru, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan áru esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.
7.3. Ha az Ügyfél nem bocsátja rendelkezésre a Szolgáltatás megkezdéséhez szükséges információkat, illetve okiratokat a Szolgáltató felszólítása ellenére sem a felszólítást követő 15 naptári napon belül, a Szolgáltató jogosult elállni a szerződéstől az addig felmerült költségeinek és a Szolgáltatás addig elvégzett arányos díjrészének, illetve a Szolgáltatás teljesítése körében felmerült költségek felszámítása mellett.
8. SZAVATOSSÁG, HIBÁS TELJESÍTÉS
8.1. A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény alapján az Ügyfél választása szerint, kellékszavatossági igényekkel élhet az alábbiaknak megfelelően.
8.2. Az Ügyfél hibás teljesítés esetén jogosult kijavítást vagy kicserélést kérni a Szolgáltatótól. Abban az esetben nem kérheti ezeket, ha az Ügyfél által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Nem minősül hibás teljesítésnek, amennyiben az okirat beszerzésére, hitelesítésére, fordítására az Ügyfél kérésének megfelelően kerül sor, azonban utóbb azt az okirat felhasználási helye nem fogadja el. Nem minősül késedelmes vagy hibás teljesítésnek a Szolgáltató által megadott (becsült) ügyintézési határidő elmulasztása, kivéve, ha a késedelem kifejezetten a Szolgáltatónak felróható.
8.3. Ha a kijavítást vagy a kicserélést Ügyfél nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Szolgáltató költségére kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
8.4. Az Ügyfél köteles az észlelt hibát annak felfedezését követően haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül bejelenteni a Szolgáltatónak. 8.5. A Szolgáltató tájékoztatja az Ügyfelet, hogy az okiratok kézbesítését az Ügyfél ezirányú kérése esetén futárszolgálat útján biztosítja. Az Ügyfél tudomásul veszi, hogy az okiratok vonatkozásában a futárszolgáltatásra biztosítás nem köthető.
9. A FELELŐSSÉG KORLÁTOZÁSA
9.1. A Szolgáltató jelen ÁSZF alapján létrejött szerződésekből eredő kártérítési felelősségét a Szolgáltatási Díj összegére korlátozza.
9.2. A hitelesítés típusát és azt, hogy a fogadó szerv milyen okiratot fogad el, minden esetben az Ügyfélnek kell egyeztetnie. A Szolgáltató nem vállal felelősséget az Ügyfél által kért hitelesítés és okirati forma fogadó szerv általi elfogadásáért.
9.3. A Szolgáltató nem felelős olyan hibáért, vagy kárért, amit a hitelesítő szervek vagy a szolgáltatás nyújtásában résztvevő egyéb közreműködők (pl. futárszolgálatok) okoznak. A Szolgáltató a közreműködők kiválasztása során körültekintően jár el és mindent megtesz annak érdekében, hogy az Ügyfél részére minőségi szolgáltatást nyújtson.
10. ADATVÉDELEM ÉS TITOKTARTÁS
10.1. A Szolgáltató a birtokába jutott személyes adatokat bizalmasan kezeli és azokat kizárólag a Honlapon található Adatvédelmi tájékoztatóban meghatározott célokra használja fel. A személyes adatok kezelésekor a Szolgáltató a mindenkor érvényben lévő adatvédelmi jogszabályokat tartja szem előtt. A Szolgáltató részletes Adatvédelmi tájékoztatóját megtalálja a Honlapon.
10.2. A Szolgáltató feladatai ellátása során tudomására jutott adatokat és információkat köteles bizalmasan kezelni és harmadik fél részére kizárólag az Ügyfél előzetes írásbeli hozzájárulására vagy kifejezett kérésére adja ki, kivéve a jogszabályban meghatározott eseteket.
10.3. Az Ügyfél az ajánlatkérés elküldésével hozzájárul ahhoz, hogy a Szolgáltató az Ügyfél személyes és különleges adatait a fent meghatározott módon kezelje.
11. ÜGYFÉLSZOLGÁLAT
11.1. Ügyfél jogosult kérdéseivel, észrevételével vagy panaszával Szolgáltatót megkeresni az alábbi elérhetőségeinek valamelyikén: Hétfőtől péntekig: 10:00 – 16:00 Tel.: +36-30-419-4069 Ügyfélszolgálat email címe: apostille@apostille.org.hu Szolgáltató ügyfélszolgálati postai címe: 1024 Budapest, Káplár utca 10/B.
11.2. A Szolgáltató személyes ügyfélszolgálatot nem tart fenn.
12. PANASZKEZELÉS, JOGORVOSLAT
12.1. Az Ügyfél a Szolgáltatás kapcsán esetlegesen felmerülő panaszait az alábbi elérhetőségek valamelyikén teheti meg. A Szolgáltató panaszkezelése minden esetben térítésmentes.
12.2. Szóbeli panasz Az Ügyfél szóbeli panaszát a Szolgáltató haladéktalanul megvizsgálja és lehetőség szerint azonnal orvosolja. Amennyiben az Ügyfél a panaszkezelés módjával nem ért egyet vagy a panasz azonnali orvoslására nincsen lehetőség, úgy az Ügyfél panaszáról a Szolgáltató jegyzőkönyvet vesz fel, és annak tartalmát egyezteti és jóváhagyatja az Ügyféllel. A jegyzőkönyv másolati példányát a Szolgáltató átadja az Ügyfélnek. A panaszt annak beérkezését követően a Szolgáltató megvizsgálja és a panasszal kapcsolatos álláspontjáról a benyújtástól számított 30 napon belül indokolással ellátott választ küld. A telefonon közölt panaszokat a Szolgáltató rögzíti, így ebben az esetben a fentiek szerinti jegyzőkönyvet a hangfelvétel pótolja.
12.3. Írásbeli panasz Írásbeli panasz esetén a panaszügyet a beérkezést követően a Szolgáltató megvizsgálja és a vizsgálat eredményéről az Ügyfélnek a panasz közlését követő 30 napon belül írásbeli választ küld. Igény esetén a vizsgálat eredményéről az Ügyfelet a Szolgáltató elektronikus úton értesíti. A panaszt a hatályos jogszabályi előírások alapján a Szolgáltató vizsgálja meg, utasítja el, vagy orvosolja. A Szolgáltató válaszlevelében kitér a panasz teljes körű kivizsgálásának eredményére, a panasz orvoslása érdekében tett intézkedésekre, elutasítás esetén pedig az elutasítás indokaira. A Szolgáltató tájékoztatását egyértelmű, közérthető indokolással látja el, melynek során egyszerű nyelvezetet használ, kerülve a jogi szakkifejezések indokolatlan használatát. A Szolgáltató törekszik arra, hogy válaszlevelében az Ügyfél valamennyi kifogására érdemi választ adjon.
12.4. Az írásbeli panaszokat – beleértve a személyes megjelenés során előadott panaszról készült jegyzőkönyvet is – továbbá az azokra adott válaszokat a Szolgáltató három évig archiválja. A megőrzési idő elteltével az adathordozókat (okiratokat) a Szolgáltató leselejtezi.
12.5. Jogorvoslat Amennyiben az Ügyfél panasza teljesen vagy részlegesen elutasításra kerül, vagy a panasz kivizsgálására fent megszabott határidő eredménytelenül eltelt, úgy az Ügyfél az alábbi hatóságokhoz és testülethez fordulhat: Pest Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Főosztály Cím: 1088 Budapest, József krt. 6. Telefonszám: 06 (1) 459-4843 Email cím: fogyved@pest.gov.hu Pest Vármegyei Békéltető Testület Címe: 1055 Budapest, Balassi Bálint u. 25. 4.em.2. Telefonszáma: 06 (1) 792-7881 Email: pmbekelteto@pmkik.hu A békéltető testület előtti eljárásban a Szolgáltatót együttműködési kötelezettség terheli. Amennyiben a fenti módok valamelyikén vagy egyéb tárgyalásos úton nem lehetséges a jogvita rendezése az Ügyfél bírósághoz fordulhat.
13. EGYÉB RENDELKEZÉSEK
13.1. A Felek törekszenek arra, hogy a közöttük létrejött jogviszonyból eredő esetleges vitás kérdéseiket elsődlegesen békés úton rendezzék.
13.2. A Felek kötelesek a Szolgáltatás teljesítése érdekében egymással szorosan együttműködni, és haladéktalanul tájékoztatni egymást minden olyan okról, amely a teljesítést akadályozza, korlátozza, vagy késlelteti.
13.3. A Honlapon található információk jóhiszeműen kerültek felhelyezésre, azonban azok kizárólag tájékoztató célt szolgálnak, az információk pontosságáért, teljességéért, valamint jogszerű felhasználásáért a Szolgáltató nem felelős.
13.4. A Szolgáltató által üzemeltetett Honlap biztonsági foka megfelelő, használata nem jelent kockázatot, azonban javasoljuk, hogy tegye meg az alábbi óvintézkedéseket: használjon vírus és spyware védelmi szoftvereket friss adatbázissal, telepítse az operációs rendszer biztonsági frissítéseit. A Honlapon keresztül történő megrendelés feltételezi az Ügyfél részéről az internet technikai és műszaki korlátjainak ismeretét és a technológiával együtt járó hibalehetőségek elfogadását.
13.5. Szolgáltató nem felelős semmilyen kárért, amely a Honlapra való csatlakozás miatt következett be. Az Ügyfelet terheli a számítógépe, illetve az azon található adatok védelmének kötelezettsége.
13.6. Az Ügyfél a Honlapot és a Honlapon keresztül nyújtott Szolgáltatásokat kizárólag a saját felelősségére és kockázatára használja.
13.7. A Szolgáltató vállalja, hogy minden tőle elvárható intézkedést megtesz a Honlap és az ott elérhető Szolgáltatás zavartalansága és folyamatossága érdekében.
13.8. Jelen általános szerződési feltételek visszavonásig érvényesek.
13.9. A Felek a jelen ÁSZF-től közös megegyezéssel írásban eltérhetnek, illetőleg a közöttük már létrejött szerződést közös megegyezéssel bármikor módosíthatják.
13.10. A Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy egyoldalúan módosítsa a jelen ÁSZF tartalmát. A módosítások hatálya a módosítást követően megkötött szerződésekre terjed ki.
13.11. Az ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a Ptk. és a vonatkozó egyéb magyar jogszabályok rendelkezései az irányadóak.